Man hinner knappt säga hej då innan man säger hej till nästa besök. Har aldrig haft såhär många hälsa på under en och samma månad, vad hände med mars liksom??
 
Idag kom min kära Becky och några av hennes kompisar till New York, och vi har redan haft en bra kväll med middag på Pastis i Meatpacking och drinkar på Bier Garten på Standard Hotel. Imorrn ska dom få sköta sig själva under dagen och kvällen ser ut att bli riktigt, riktigt bra. Nice!
 
Nu ska jag försöka sova bort den brutala träningsvärk jag har gått och skaffat mig i benen!
 
Puss och Kram

2 kommentarer

Julia

01 Apr 2013 13:19

Hejsan! Jag har lite frågor som jag hoppas du verkligen skulle kunna ta dig tid att svara på, då du i princip har gått den vägen jag drömmer om.

Jag ska till våren 2014 börja läsa grafisk design på SMC. Jag har stora drömmar och mål som jag vill uppnå vad berör min utbildning. Mitt mål är att komma in på FIDM, och läsa till en AA i grafisk design, och sedan kanske vidare. Som jag uppfattat det började du läsa din utbildning på SMC, och läste ett år, sedan började du på FIDM. Jag har läst hur ansökningsproccesen går till på FIDM, och man behöver ju flera referenser och en form av portfolie, därför tycker jag att det verkar bra att påbörja sin utbildning på SMC för att samla på sig detta, sen söka till FIDM, som du gjorde. För det var väl så du gick till väga? Jag undrar även om du när du kom in på FIDM läste alla kurser på den utbildning för att ta en AA, eller om du fick flera berättigade från din tidigare utbildning på SMC? Jag undrar dessutom om CSNlånen även gäller på FIDM?

Efter du tagit en AA från FIDM, så uppfattar jag det som att du läst vidare i NYC. Läste du vidare till en BA då?

Skulle vara jätte tacksam för svar!

Julia

01 Apr 2013 17:56

Vet nu att man får CSN även på FIDM. Men jag räknade ut att lånet från CSN inte ens täcker kostnaderna för skolan, så jag undrar hur du har haft möjlighet och studera där och leva i LA? :)

Kommentera

Publiceras ej