Maaahh jag är så trött! Hade velat sova hela dagen, men så kan man ju inte hålla på. Så jag får helt enkelt gå och träna istället.
 
I torsdags blev det Lavo med Sylvia och Philippa, och ja, det går liksom inte att gå till Lavo utan att det blir väldigt blött. Känner en del folk där så det blev drinkar från alla håll typ. Mådde jättebra när vi käkade hamburgare på the diner vid 5-tiden....! Igår däremot fick vi alla lida så fint, så fint. Sov hos Kelly så när jag kom hem vid 3-tiden sov jag lite mer, och sen lite mer, och sen mötte jag upp tjejerna för en spelning på Lower East Side - och det är en helt annan historia.
 
Ni vet när man känner sig heeeeelt missplacerad på ett ställe? Som om någon placerat dig mot din vilja någonstans där du gör allt annat än passar in. Så kände jag mig igår. Herregud! Några kompisar kände bandet så vi sympatistannade en stund men sen rymde vi snabbare än snabbast och jag däckade på en sekund.
 
Mycket som händer i helgen (som vanligt?) så idag ska jag ta det väldigt lugnt så jag orkar med kvällen ;)
 
PUSS
 
 

1 kommentarer

Anna

29 Jul 2013 11:04

Hej!

Har hittat till din blogg då jag är intresserad av att studera på FIDM eller FIT. Är nyfiken på hur du gick tillväga med ansökan och hur ungefär hur mycket CSN täcker upp och lite sånt. Jag har sett att skolorna är rätt dyra så tänkte kolla om du hade någon koll på om man kan få stipendier till någon av dom? Vad läste du på FIT? Hur mottags man i jobbvärlden efter en examen på någon av dom skolorna?

Hoppas du har tid och lust att svara! :)

/Anna

Svar: Hej Anna,
Vad roligt att du funderar på det. När jag sökte till FIDM var jag redan i LA så jag gick dit och träffade en admissions advisor som hjälpte mig med allt som behövdes. Men vad jag hört så är det bara att anmäla intresse på hemsidan så man får massa information hemskickat, sen kan man skypa/ringa/maila med en advisor som hjälper till med allt. Eftersom det är en privatskola så är dom väldigt hjälpsamma. Till FIT var det inte så svårt, dock är de inte speciellt hjälpsamma så man får dubbelkolla allt själv några ggr, men all info finns på hemsidan! Du kommer behöva dina gymnasiebetyg översatta till engelska, skriva uppsats och göra antagningsprojekt beroende på program. CSN täcker kring 200 000 per år har jag för mig, vilket på FIT räcker betydligt mycket längre än på FIDM. Stipendier rekommenderar jag att söka från Sverige då de flesta här kräver att man ska vara medborgare.

Båda skolorna är helt klart topp-skolor i USA så många (eller alla) arbetsgivare vet vad det är och det ger dig definitivt ett försprång på intervjun. Problemet är ditt visum, inte så många som har möjlighet att sponsra en utländsk eller inte vill ta risken...

Hoppas du fick svar, fråga på om du har några mer funderingar!

Kram Jessica
Jessica

Kommentera

Publiceras ej